Kriterij za članstvo

Kriterij za članove podijeljen je u skupine za redovne i pridružene članove

event 10.11.2025.
Kriteriji za članstvo

Redovni članovi

Mogu postati televizijski nakladnici s najmanje jednim televizijskim kanalom koji djeluje putem zemaljske, satelitske, kabelske, IPTV i/ili internetske distribucije u Republici Hrvatskoj, kao i udruženja društava za tržišno komuniciranje i društva za tržišno komuniciranje koja ispunjavaju sljedeće kriterije:

  1. Legitimnost: Članstvo u UMTG-u ograničeno je na pravne osobe koje kroz svoje redovno poslovanje ispunjavaju primarni cilj UMTG-a: funkcioniranje i daljnji razvoj nepristranog sustava za mjerenje televizijske gledanosti. Dokaz o legitimnosti uključuje obvezu dugoročnog ugovora (3+3 godine) za financiranje usluge mjerenja TV gledanosti putem “peoplemeter-a”.
  2. Veličina: Pravna osoba koja traži članstvo mora poslovati u Republici Hrvatskoj i mora ispuniti sljedeće uvjete:
    • Televizijski nakladnici s najmanje jednim televizijskim kanalom moraju imati minimalni godišnji promet od 300.000 eura.
    • Udruženja društava za tržišno komuniciranje moraju imati minimalni godišnji promet od 50 milijuna eura.
    • Društva za tržišno komuniciranje moraju imati minimalni godišnji promet od 3 milijuna eura.
  3. Poslovno iskustvo: Pravna osoba koja aplicira za članstvo mora biti aktivna u medijskoj industriji, uključujući prodaju ili kupnju medijskog prostora. Dokaz o poslovnom iskustvu, za televizijske nakladnike, jest potvrda od najmanje dva društva za tržišno komuniciranje o zakupu oglasnog prostora na kanalu/kanalima nakladnika u Republici Hrvatskoj. Dokaz o poslovnom iskustvu, za društva za tržišno komuniciranje, jest potvrda od najmanje dva televizijska nakladnika
  4. Reputacija: Pravni subjekt koji se učlanjuje u svojoj novijoj poslovnoj povijesti ne smije imati podataka o stečajnom postupku ili drugim konsenzualnim mjerama o namiri vjerovnika, o zabrani obnašanja dužnosti direktora društva ili o izravnoj odgovornosti  za nepodmirena dugovanja prema Nielsenu ili UMTG-u u prošlosti.

    Pridruženo članstvo

    Otvoreno je za oglašivače aktivne u medijskoj industriji koji zadovoljavaju sljedeće kriterije:

    1. Legitimnost: Članstvo je ograničeno na pravne osobe koje kroz svoje redovno poslovanje ispunjavaju primarni cilj UMTG-a. Dokaz o legitimnosti uključuje potvrdu o neizravnom korištenju podataka o televizijskoj gledanosti, koju izdaje društvo za tržišno komuniciranje koje planira i zakupljuje medijski prostor u Republici Hrvatskoj u ime oglašivača.
    2. Veličina: Pravna osoba koja traži pridruženo članstvo mora poslovati u Republici Hrvatskoj i mora ostvariti minimalni godišnji promet od 10 milijuna eura.
    3. Poslovno iskustvo: Pravna osoba mora biti aktivna u medijskoj industriji i zapošljavati najmanje četiri marketinška stručnjaka na stalnoj, punoj radnoj osnovi, uključujući najmanje jednog stručnjaka za istraživanje tržišta.
    4. Reputacija: Pravni subjekt koji se učlanjuje u svojoj novijoj poslovnoj povijesti ne smije imati podataka o stečajnom postupku ili drugim konsenzualnim mjerama o namiri vjerovnika, o zabrani obnašanja dužnosti direktora društva ili o izravnoj odgovornosti  za nepodmirena dugovanja prema Nielsenu ili UMTG-u u prošlosti.

    Počasno članstvo

    Dostupno je pojedincima ili udrugama aktivnim u medijskoj industriji koji ispunjavaju sljedeće kriterije:

    1. Legitimnost: Počasni članovi mogu biti pojedinci ili udruge čije aktivnosti podupiru ciljeve UMTG-a.
    2. Reputacija: Potencijalni članovi moraju posjedovati potvrdu o nekažnjavanju za odgovorne osobe i dostaviti najmanje jednu pismenu preporuku od redovnog ili pridruženog člana UMTG-a.